Man Kamyon Ve Otobüs, 2022’de Her Alanda Başarılara İmza Attı

MAN’ın yeni nesil kamyonları, satış sonrası kampanyaları ve aktiviteleri ile 2022 yılında sektöre damga vurdu. Seyahat otobüsünde pazar payını koruyan MAN, şehir içi otobüs satışında ise önemli bir başarıya imza attı. MAN, 2022 yılında cazip kampanyalarla yüzleri güldürdü, yeni servis yatırımları ile 2024’e 34 servis noktasıyla girmeyi hedefliyor. MAN TopUsed 2022’de satışlarını seyahat otobüsünde yüzde 80, inşaat kamyonunda ise yüzde 10 artırdı. MAN HTA, 2022 yılında iyi bir sınav verdi, pandemi ve ÖTV indirimi ile artan karavan talebini 4X4 TGE’lerle karşıladı.

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. geleneksel yıllık değerlendirme toplantısı, İstanbul’da gerçekleştirildi. Toplantıya, MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. adına Kamyon Satış Direktörü Serkan Sara, Otobüs Satış Direktörü Can Cansu, Müşteri Hizmetleri Direktörü Aydın Yumrukçal, Hafif Ticari Araçlar ve İkinci El Satış Direktörü Cumhur Kutlubay katıldı. Toplantıda, sektör ve şirket bazında 2022’ye dair değerlendirmeler ve 2023 yılına ilişkin öngörüler paylaşıldı.

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Yıllık Değerlendirme Toplantısı’nda konuşan MAN Hafif Ticari Araçlar ve İkinci El Satış Direktörü Cumhur Kutlubay, 2022 yılındaki performansları ve 2023 yılına ilişkin hedef ve beklentileri hakkında şunları söyledi:

ÖNGÖRÜLMESİ ZOR BİR YILDA İYİ BİR SINAV VERDİK

“2022 yılına baktığımızda öngörülmesi ve planlanması çok zor bir yılı geride bıraktık. 2022 yılı genel anlamda; pandemi süreci ile başlayan, Rusya’nın Ukrayna’yı işgali ile dünyaya şok dalgalarının yayıldığı ve otomotiv sektöründe çip krizi neticesinde ortaya çıkan arz talep dengesizliğinin etkili olduğu bir yıl oldu.

Yıl içerisinde ticari araç pazarını etkileyen pek çok gelişme yaşandı. Bazılarının etkileri sınırlı ve kısa olmasına karşın, özellikle çip krizinin başı çektiği tedarik problemleri gibi sıkıntıların etkileri kısmen daha büyük oldu. Yıl sonuna yaklaştığımız bu günlerde bile bunun pazara etkilerini halen görebiliyoruz.

TÜM İMKANLARIMIZI PAYDAŞLARIMIZIN KULLANIMINA SUNDUK

Biz de tedarik sorunlarının yarattığı üretim düşüşlerine karşı planlarımızı yeniden revize ederek, yolumuza devam etmeye çalıştık. Özellikle müşterilerimizin ve iş ortaklarımızın zorlu süreçte karşı karşıya kaldıkları riskleri minimize etmelerini sağlayacak hızlı aksiyonlar aldık. Şu anda yaşadığımız zorluklara rağmen geriye dönüp baktığımızda MAN HTA olarak ve ekip olarak iyi bir performansı ortaya koyduğumuzu söyleyebilirim. Bu süreçten başarılı bir sınav vererek çıkmamızın altına yatan en önemli başarı faktörü şüphesiz; tüm paydaşlarımızla samimi ve karşılıklı güvene dayanan yakın iletişimimizdir.

Ortaya çıkan tüm riskleri bertaraf etmek ya da bu risklerin etkilerini minimize etmek için tüm alternatifleri masaya koyarak, paydaşlarımıza proaktif çözümler sunduk. Elimizdeki tüm imkanları seferber etmenin yanında, bu imkanları aynı zamanda sonuna kadar kendilerinin kullanımına açtık.’’

MAN TOPUSED OLARAK YENİLİKLERİMİZ İLE SEKTÖRDE ÖNCÜLÜK EDİYORUZ

“İstanbul Asya ve Avrupa Yakalarının yanı sıra Ankara merkez, Ostim Şube, İzmir, Konya ve Mersin şubelerimiz ile toplam 7 noktada hizmet veriyoruz. Almanya merkez ile olan bağlantılarımız sayesinde, global pazarları da sürekli odak noktamızda tutuyoruz. Sıfır araç takas alımlarımızda marka farkı gözetmeksizin müşterilerimize, kamyon/çekici, otobüs ve hafif ticari araçlarda segmentler arası geçiş yapabilme imkanı da sağlayarak destek oluyoruz.

MAN TopUsed olarak, uzun yıllardır ikinci el piyasasına kurumsallık, güven ve yenilikler sağlamak konusunda en önemli katkıları yapan firmaların başında geliyoruz. Müşterilerimizin araçlarını alırken de kendilerine araç tedarik ederken de araçları çok ciddi kontrollerden geçiriyor, markamızdan beklendiği şekilde tüm yasal ve iç denetim gerekliliklerini şeffaflık ve dürüstlük ilkelerini en öne koyarak eksiksiz yerine getiriyoruz. Tüm titiz çalışmalarımız da TopUsed markamızın hem sektörde yükselerek büyümesinin hem de güvenin adresi haline gelmesinin temelini oluşturuyor.

2022’DE HEM HEDEFLERİMİZE HEM DE YÜKSEK MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNE ULAŞTIK

MAN TopUsed olarak, 2022’de müşterilerimize sunduğumuz ve alım imkanlarına göre değişkenlik gösteren birçok avantajlı kampanya sayesinde zorlu ve belirsizlik dolu bir yılı hedeflerimizi gerçekleştirerek ve yüksek müşteri memnuniyeti sağlayarak geride bıraktık.

Özellikle sektörde öncülük etmiş olduğumuz kişiye özel uzatılmış garanti, bakım paketi, finansman ve teknik modifikasyon çözümleri ile ikinci elde kurumsal güvenin, şeffaflığın ve müşteri memnuniyetinin adresi olduk. Müşterilerimiz, bizden satın aldıkları araçları, teknik ekspertizden geçmiş olduğunu bilerek ve güvenerek alıyorlar. Bunlara rağmen makul zamanda oluşan tüm problemlerde müşterilerimize destek olmayı önemli önceliklerimizden biri olarak görüyoruz.

MAN Kamyon ve Otobüs Tic. A.Ş. Kamyon Satış Direktörü Serkan Sara, 2022 satış stratejileri ile 2023 hedefleri hakkında şunları söyledi:

“2022 yılına, pandeminin yarattığı olumsuz koşullara ilaveten Rusya-Ukrayna savaşının ortaya çıkardığı tedarik problemleri damgasını vurdu.

Sektör, Ukrayna’daki kablo tedarik tesislerinin kapanması nedeniyle büyük zorluklarla karşılaştı. Özellikle iç ve dış lojistik firmalarından kaynaklanan talep karşılanamayacak seviyelere geldi ve bekleme sürelerindeki süre uzadı.

MAN olarak, bu zorlu piyasa süreçlerinden üretim teknolojilerimiz ve esnekliğimiz ile çıkmayı başardık ve hızlı bir toparlanma süreci yaşadık. Yılın ikinci yarısından itibaren iş ortaklarımıza yoğun teslimatlar yaparak, pazardaki iddiamızı ortaya koyduk. TGX 18.510 ve TGX 18.470 çekici araçlarımız, lojistik firmalarının ilk tercihi haline gelirken, TGS serisi araçlarımız ile de inşaat grubunda tercih edilen marka olduk.

2022, AĞIR TİCARİ PAZARININ BÜYÜDÜĞÜ BİR YIL OLDU

Ticari Araç İthalatçıları Derneği’nin (TAİD) verilerine göre, Kasım ayı sonu itibariyle 27.000 adeti geçen 16 ton üzeri ağır ticari araçlar pazarı, bu sayı ile 2015 yılından sonraki en yüksek seviyeyi görmüş oldu. Üretim tarafında yaşanan sıkıntılara rağmen hız kesmeden artan talep, 2022’nin, son 10 yılın en yüksek ikinci pazar rakamına doğru koşacağına gösteriyor.

Son birkaç aydaki kur ve finansman bulma konusunda yaşanan dalgalanmalar bile pazarın yukarı yönlü seyrine olumsuz bir etki yapamadı. 2023 yılında da talebin benzer seviyelerde devam edeceğini öngörüyoruz. Yılın ikinci yarısında ülkemizdeki seçim sonrası ekonomik durum ve şartlara bağlı olarak, üretim kapasitelerinin de pozitif gelişim göstereceğini ve yıl sonuna doğru da arz ve talep dengesinin bulunacağını düşünüyoruz. ‘’

Otobüs Satış Direktörü Can Cansu, 2022 satış stratejileri ile 2023 hedefleri hakkında şunları söyledi:

MAN LİON’S CİTY E, 2022’DE KALİTESİNİ ÖDÜLLE TAÇLANDIRDI

Üstün nitelikleri ile pazara çıktığı günden bu yana adından sıkça söz ettiren ve ‘iF International Forum Gold Award 2020’ ödülünü alan MAN Lion’s City E, yenilikçi ve sürdürülebilir tasarımıyla bu yılda da yine haklı başarısı ile ödülleri topladı.

Bu sene Hannover’de düzenlenen ‘Stars of the Year’ etkinliğinde, ‘Bus and Coach of the Year’ jürisi; çevre dostu ve tamamen elektrikle çalışan şehir otobüsü Lion’s City E’yi ‘Bus of the Year 2023 – Yılın Otobüsü’ olarak seçti. Bu ödülle MAN Lion’s City E, yüksek standartlardaki kalitesini bir kez daha tescillemiş oldu.

Avrupa’nın 5 büyük otobüs üreticisinin, uluslararası bir otobüs karşılaştırması yapmak adına İrlanda’ya davet edildiği organizasyonda, sayısız test ve uzun teknik tartışmalarla geçen bir haftanın ardından jüri kararını MAN Lions’ City E’den yana verdi.

Jüri başkanı Tom Terjesen ‘Yeni MAN Lion’s City 12E, çığır açan bir tasarıma, yüksek düzeyde konfora ve çok sessiz bir iç mekâna sahip. MAN, tasarımın başından sonuna kadar elektrikli mobiliteye odaklanmış ve bu sayede harmoni sağlanmış, ‘elektrikliye dönüştürülmüş bir dizel araç olmamış’ diyerek, Lion’s City E’nin başarısını takdir etti.

Müşteri Hizmetleri Direktörü Aydın Yumrukçal, 2022 yılında müşterilerine yönelik yaptıkları çalışmalar ve 2023 beklentilerine ilişkin hakkında şu bilgileri paylaştı:

SERVİS AĞIMIZI MODERN TESİSLER İLE GENİŞLETİYORUZ

“Müşteri memnuniyeti odaklı hizmet anlayışımız ile müşterilerimize satış sonrasında 7/24 kesintisiz hizmet sunuyoruz. Bir taraftan servis ağımızı daha modern tesisler ve ilave noktalar ile yaygınlaştırmaya devam ederken, diğer taraftan müşterilerimizin ihtiyaçlarını düşünerek, tasarladığımız kampanyalarımız ile müşterilerimizin yaşam boyu iş ortağı olma felsefemizi devam ettiriyoruz.

Türkiye genelinde servis ağımızı genişletme hedefimiz kapsamında 2022 yılında ağırlıklı olarak şehirlerarası otobüs müşterilerimize Ankara Ostim’de kendi şubemizi açarak, müşterilerimizin hizmete sunduk. Böylece İstanbul ve Konya’da 1’er, Ankara’da 2 olmak üzere kendi şubelerimizin sayısını 4’e çıkardık. Diğer taraftan İstanbul Anadolu Yakası’nda ilave yetkili satış ve servis noktamız ile yılın 2’nci yarısından itibaren hizmet vermeye başladık.

2023 yılında açacağımız yeni servis noktalarımız ile servis hizmetimizi ülkemiz genelinde daha da yaygınlaştırmayı planlıyoruz. Bu kapsamda 2023 yılının hemen başında Kayseri ve Şubat ayında da Antalya’da ilave satış ve servis noktalarımız hizmete girmiş olacak. Bunlarla birlikte toplam 6 farklı bölgede daha yatırımlarımıza devam ediyoruz.

2024’E 34 ADET YETKİLİ SERVİS NOKTASI İLE GİRMEYİ PLANLIYORUZ

Hendek yetkili servis noktamızı 2023 ilk yarısı içerisinde iki kat büyütmeyi planlıyoruz. 2023 yılında devreye almayı planladığımız bir diğer bölge de Çorlu olacak. Çorlu’daki satış ve servis noktamız faaliyetlerine 7.500 m2 alana kurulu yeni yerinde 2023 yılı ikinci yarısından itibaren hizmet vermeye devam edecek.

Diğer taraftan 2023 sonuna kadar Bolu bölgesinde yeni bir servis noktasını daha hizmete açmayı hedefliyoruz. Farklı bir lokasyona taşıyarak daha modern hizmet vermeyi planladığımız bir diğer servis noktamız ise Erzurum. Erzurum servisimiz de 2023 sonu itibarı ile yeni yerinde hizmet vermeye başlayacak. Böylelikle yeni yatırımlarımız ile birlikte 2024 yılına 34 adet yetkili servis noktası ile girmeyi planlıyoruz.’’